[vc_row][vc_column][vc_tta_tabs layout=”trendy” title_font=”h6″ title_size=”15px”][vc_tta_section text_color=”#0b0ba6″ title=”پیجینگ تحت شبکه” tab_id=”1606491575121-f1051afc-64b7″][vc_column_text]

 سیستم صوت عمومی و پیجینگ  اطلاع رسانی و پیام رسانی

امروزه با گسترش اجتماعات عمومی و خصوصی نیاز به پخش و انتقال صدا در محیط‌های صنعتی، اداری، تجاری، آموزشی و مذهبی به جهات مختلف اطلاع رسانی و پیـام رسانی ، پخش موسیقی، پخش اذان و منـاجات‌های مذهبی بیش از گذشته مورد توجه قرارگرفته است. اساسا سیستم های صوت عمومی(PA System)   بر پایه همین نیاز ظهور کرده‌اند ،تا صدای شخص یا منبع صوتی را به واسطه تجهیزات مختلف الکترونیکی دریافت و تقویت نمایند و در نهایت به کمک انواع بلندگو‌ها اقدام به پخش آن نمایند.

از تجهیزات سیستم‌های صوتی می‌توان به انواع میکروفون‌ها، میکسر‌ها، آمپلی‌فایر‌ها و بلندگو‌ها اشاره کرد که هر کدام دارای تنوعی خاص به جهت رفع نیاز در شرایط مختلف آب و هوایی، محل نصب و قرار‌گیری، میزان شدت صدای مورد نیاز، دوری یا نزدیکی تجهیزات و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اجزای سیستم صوت عمومی (PA SYSTEM) چیست ؟

میکروفن

وظیفه دریافت سینگال صوتی شخص گوینده و تبدیل آن به جریان الکتریسیته جهت انتقال به دستگاه‌های تقویت کننده صوتی، بر عهده میکروفون است.

آمپلی فایر

در سیستم‌های صوتی، آمپلی فایر دستگاهی است که سیگنال صوتی دریافتی خود را به جهت پخش در انواع بلندگوها، در توان‌های مختلف صوتی تقویت می‌کند. به طور کلی آمپلی فایرها را می‌توان به مدل اهمی و ولتی تقسیم‌بندی کرد که هر کدام بسته به شرایط و کاربری و همچنین نوع بلندگوی مورد نظر، استفاده خواهند شد.   به آمپلی فایر ولتی می‌بایست بلندگوی ولتی (دارای ترانس مچینگ) متناسب با مقدار ولتاژ دستگاه و ترانس مچینگ متصل کرد. آمپلی فایرها در توان‌های صوتی مختلف و در مدل رک مونت یا رومیزی ساخته شده‌اند. قبل از خرید آمپلی فایرها می‌بایست توان حقیقی آن‌ها را متناظر با توان بلندگوهای مورد نیاز در نظر گرفت.

پخش کننده فایل های صوتی

به دستگاه‌های نظیر CD/DVD/USB Player که جهت خواندن فایل‌های صوتی با پسوندهای مختلف از جمله MP3  و WAV و سپس ارائه سیـــگنال صوتی متناسب جهت اتصال به سایر تجهیزات الکترونیکی از جمله آمپلی فایرها مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفته می‌شود.

پری آمپلی فایر و پخش کننده رک مونت  از نمونه دستگاه‌های پخش کننده فایل‌های صوتی با ورودی MICROPHONE، AUX، SD CARD و USB  است که می‌توانید در رک‌های صوتی خود استفاده نمایید.

اغلب آمپلی فایرهای رومیزی نیز دارای پخش کننده فایل‌های صوتی CD/DVD و یا USB هستند که تمام نیاز شما را جهت پخش و تقویت صدا فرآهم می‌کند.

میکسر صوتی

گاهی نیاز است چندین صدای مختلف مانند چند میکروفن و پخش کننده فایل صوتی را با یکدیگر تلفیق نمایید و اقدام به پخش در بلندگوها نمایید. برای این منظور می‌توان از میکسرهای صوتی استفاده کرد. همچنین می‌توان حجم سیگنال، بمی و زیری صدای هر ورودی را جداگانه تنظیم کرد.

بلندگو

در سیستم های صوتی وظیفه تبدیل سیگنال صوتی تقویت شده به انرژی صوت و انتشار آن در محیط به عهده بلندگو است. بلندگوها در توان‌های مختلف و در انواع سقفی، دیواری، ستونی، شیپوری و یا باند به صورت اکتیو یا پسیو با اهداف کاربری مختلف و متناسب فضاهای باز یا سرپوشیده تولید می‌گردند. بلندگوها همانند آمپلی فایرها در دو نوع اهمی و ولتی نیز تولید می‌شوند. در بلندگوهای اکتیو نیازی به آمپلی فایر نیست چراکه مدار تقویت کننده (آمپلی فایر) درون این نوع بلندگوها تعبیه شده است. دقت داشته باشید که هنگام نصب برای این  نوع بلندگوها می‌بایست علاوه بر سیگنال صوتی، برق متناسب نیز فرآهم گردد.بلندگوهای پسیو اینگونه نیستند و نیاز به آمپلی فایر جدا دارند، بدیهی است این نوع بلندگوها قیمت کمتری به نسبت بلندگوهای اکتیو خواهند داشت.

رک صوتی و تصویری

در پروژه‌های صوتی بزرگ جهت ساماندهی و کنترل جامع تجهیزات صوتی، از رک‌های صوتی و یا تصویری می‌توان استفاده کرد ، رک‌های صوتی از پاور آمپلی فایر، میکسر، زون سلکتور، مانیتور صدا و تصویر و پخش کننده‌های صوتی و تصویری مختلف که همگی به صورت رک مونت تولید شده‌اند، تشکیل می‌شوند.

سیستم پیجینگ تحت شبکه

امروزه با پیشرفت تکنـولوژی و سیستم های نوین ارتباطی و از سوی دیگر نیاز به اطلاع رسانی و هماهنگی برای مدیریت بهتر  و گسترش مراکز صنعتی ، ادارات و کارخانجات ، بیمارستان ها ، فضاهای سبز و پارک ها و ….  سیستم های تحت شبکه پیجینگ جای خود را در ارتباطات امروزی یافته است.  وجود یک سیستم ارتباطی داخلی برای پخش پیام ها ، اطلاع رسانی ها ، هشدار یا اعلام شرایط اضطرار ، با تکنولوژی روز و سهولت استفاده و کیفیت بالا با قابلیت های متنوع ، سیستم پیجینگ را به یک سیستم فراگیر و راهبردی تبدیل کرده است. به کمک این سیستم این امکان وجود خواهد داشت که پیام از سمت اپراتور روی همگی یا تعداد تعریف شده ای از بلندگوها ارسال شود. در سیستم هایی که با توجه به شرایط خاص کاری نیاز به نظارت راه دور توسط دوربین های مداربسته دارند نیز سیستم پیجینگ می تواند بعنوان مکمل دوربین های مداربسته وارد عمل شود و ناظر در صورت هرگونه خطا یا نیاز به تذکر میتواند با این سیستم ، پیام خود را ابلاغ کرده و از بروز مشکل های آنی احتمالی جلوگیری نماید.

مقایسه سیستم پیجینگ تحت شبکه و سیستم های آنالوگ سنتی:

در سیستم پیجینگ تحت شبکه محدودیت کابلهای مسی در سیستم آنالوگ وجود نداشته و علاوه بر دوستی با طبیعت در جهت ذخیره ثروت منابع مس ، دردسرهای کابل کشی نیز از میان برداشته شده است. کاربری این سیستم در بستر شبکه بسیار ساده تر بوده و سهولت در نصب و راه اندازی نیز در مقایسه با سیستم های سنتی این تکنولوژی را بسیار آسان تر کرده است. در سیستم فراخوان تحت شبکه به دلیل انتقال صدا بر روی بستر آی پی محدودیت مکان برای فرستنده پیام وجود ندارد و می تواند در هر مکانی که حضور دارد با ارتباط به دستگاه پیجینگ خود پیام صوتی را به بخش مورد نظر ارسال نماید.

اجزای سیستم پیجینگ:

هر سیستم پیجینگ از اجزای زیر تشکیل می گردد که باید با هوشمندی انتخاب شود تا بتوان بهترین بازخورد را از سیستم دریافت نمود.  بلندگوها , آمپلی فایر ؛ جعبه فراخوان یا Paging Box  , البته در مواردی سرور تحت شبکه نیز یکی از رل های سیستم را بر عهده می گیرد و بعنوان یک کنترل گر ظاهرمیشود. مثلا برنامه ریزی برای پخش در زمانی خاص ، بعنوان مثال پخش اذان از بلندگوها در زمان ساعات شرعی  اذان یا پخش پیام صبح بخیر، توقف یا اتمام کار ویاموزیک به طور خودکار درساعات خاص و یا در مثال دیگر برنامه ریزی بر روی داخلی ها و صدور مجوز بر روی آنها نیز مستلزم وجود سرور تحت شبکه می باشد. مثلا در یک سناریو داخلی ۱۰۱ مجوز پیج کردن ندارد یا داخلی ۱۰۲ فقط می تواند بر روی بخش تعریف شده خاصی پیج کند و داخلی ۱۰۳ مجاز به هرگونه فراخوان صوتی می باشد.

بلندگوها:
در حالت کلی بلندگو ها در دو طبقه ولتی و اهمی جای میگیرند. در بلندگوهای ولتی برای استخراج توان خروجی بلندگو ، باید جریان برق مستقیما به بلندگوها متصل شود. در حالیکه در بلندگوهای اهمی نیاز به اتصال مستقیم برق به بلندگوها نیست و جریان برق از زوج سیم پیجینگ مرکزی تامین می شود. در عین حال به دلیل طول سیم مصرف شده ، بلندگوها نمی توانند نسبت به دستگاه پیجینگ مرکزی فاصله ای بیش از حد معین حدود ده تا پانزده متر داشته باشند که این فاصله با توجه به جنس و مشخصات سیم قابل تغییر در این بازه است. بلندگوها در هر یک از طبقات اهمی و ولتی در اشکال سقفی ، ستونی یا شیپوری و در دو حالت روکار یا توکار قابل بررسی و نصب می باشند.   بلندگوهای توکار معمولا در درون ساختمان و سیستم های روکار برای محیط بیرون ساختمان استفاده می شوند که در حالت روکار باید خصوصیاتی مانند ضد آب یا ضدگردوغبار بودن را نیز درنظر گرفت.
انتخاب هر یک از انواع سقفی ، ستونی یا شیپوری با توجه به شرایط قابل بررسی بوده و در محیط های گوناگون متفاوت است. بعنوان مثال بلندگوهای شیپوری با قابلیت پرتاب صدا با قدرت بالا و در امتداد بیشتر برای محیط های بیرونی مناسب است. فاصله قرارگیری بلندگوها نیز قاعدتا با توجه به شرایط محیط کار متفاوت خواهد بود. در محیط های اداری آرام معولا در هر ۳۰ متر مربع یک بلندگوی ۵ وات و در محیط های اداری پرسروصدا مانند دفاتر روزنامه یا خبرگزاری ها دو بلندگوی ۵ وات برای جانمایی مناسب است. در محیط های صنعتی و کارخانه ها نیز اول مقدار نویز سنجش شده و با نویزمتر اندازه گیری میشود و سپس دستگاه مناسب با وات متناسب مجموعه انتخاب می گردد. .          

آمپلی فایر:      
آمپلی فایر برای تقویت صدا در شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. در سیستم پیجینگ تحت آی پی تنظیمات تحت وب بوده و پروتکل نیز SIP خواهد بود.         

جعبه فراخوان یا Paging Box :           
پیجینگ باکس برای zone بندی سیستم مورد استفاده قرار می گیرد. تقسیم بندی سیستم برای برنامه ریزی های مختلف بر روی سلکشن های متفاوت با Zone  بندی قابل اجرا خواهد بود. هر زون می تواند پیام های متفاوتی را دریافت و پخش نماید. پیجینگ باکس ها پشتیبانی از یک تا چندین زون را برعهده دارند.

چند مورد دیگر:
کابل کشی شبکه : 

 برای زیرساخت سیستم پخش صدای صوتی تحت شبکه باید وضعیت کابل کشی شبکه مورد بررسی قرار بگیرد. آمپلی فایر ، پیجینگ باکس، بلندگوها همگی  باید در جایی قرار  بگیرندکه کابل شبکه و برق وجود داشته باشد. بلندگوهای آنالوگ نیز به برق نیاز ندارند و آمپلی فایرها علاوه بر شبکه به برق نیز احتیاج دارند.  برای استفاده بهینه بلندگوها باید نوع و مختصات فضای نصب را درنظرگفت. ارتفاع سقف اندازه فضا ، نحوه قرارگیری و چیدمان بلندگوها ، فعالیت انجام شده در مکان مورد نظر همگی برای بهره مندی مناسب از بلندگوها موثرند.

سیستم های پیجینگ تحت شبکه در شرکت كيميا مهارت

شرکت كيميا مهارت صنعتي سيراف با توجه به تجربه خود در سیستمهای انتقال صدا بر بستر شبکه و تکنولوژی ویپ و در کنار فعالیت های خود به تولید و ارائه راهکارهای سیستم پیجینگ پرداخته است و پروژه های موفق را پشت سر گذاشته است.

مبدل های پیجینگ تحت شبکه ، تولید شده در شرکت كيميا مهارت:

این مبدل های تک زون که تحت پروتکل سیپ و در بستر شبکه کار می کنند توسط شرکت كيميا مهارت تولید و ارائه می شوند. در اين نوع مبدل با ورود کابل شبکه به دستگاه و اتصال پورت خروجی به آمپلی فایر ، پیجر یک داخلی سیپ به خود اختصاص می دهد و با گرفتن شماره داخلی میتوان پیام را پیج نمود.  

چند مورد مشاوره و راه اندازی سیستم پیجینگ تحت شبکه در كيميا مهارت:

  • پالايشگاه اول شركت مجتمع گاز پارس جنوبي
  • پالايشگاه چهارم شركت مجتمع گاز پارس جنوبي
  • پالايشگاه هفتم شركت مجتمع گاز پارس جنوبي
  • پالايشگاه نهم شركت مجتمع گاز پارس جنوبي
  • ساختمان ستاد  شركت مجتمع گاز پارس جنوبي

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”دوربین صنعتی” tab_id=”1606491575123-fa1a87e0-8868″][vc_column_text]

پروژه ارتقاء سیستم های نظارت تصویر صنعتی پالایشگاهها

یکی از بزرگترین کمپانی های تولیدکننده دوربین های صنعتی شرکت SYNECTICS (COEX )  می باشد؛  این شرکت در سال ۱۹۸۵ میلادی در انگلستان شروع به  فعالیت کرد و تاکنون بیش از 30 سال است که در صنایع مختلف از قبیل نفت و گاز ، مشغول به فعالیت می باشد . دوربین مدار بسته ضد انفجار (EXPLOSION PROOF) یا بهتر بگوییم کاور دوربین های ضد انفجار که به همراه دوربین می باشند بسیار مقاوم بوده و در برابر هر گونه انفجار و رویدادهای این چنینی اسیبی نمی بیند . بدنه این دوربین ها از جنس فولاد سخت بوده و رویه ان از بدنه استنلس استیل که در مقابل عوامل طبیعی مانند رطوبت های شدید ، گرد و غبار ، انواع گازها ، بخار نمک و … بسیار مقاوم بوده و بدنه همه این کاورهای ضد انفجار و ضد زنگ می باشد . در آخرین مدل های دوربین (COEX )   FECH/3 PTZ  این شرکت ؛ از ماژول آنالوگ FCB-EX1020P با سنسور 1/436x و زوم اپتیکال440Kpixels  و Minimum illumination 1.4 lx (F1.6, 50IRE)  استفاده می شود و بعد از آن هیچگونه به روز رسانی در کیفیت آن صورت نگرفته است .با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و لزوم ارتقا سیستم های نظارت تصویر در صنایع ، همواره یکی از راهکارها جهت ارتقاء ، تعویض آنها می باشد ؛ ولی با توجه بهrun  بودن این سیستم ها و مشکلات فراوان در ایجاد مجدد زیرساخت ها در صنایع در حال بهره برداری و همچنین هزینه های بسیار زیاد تعویض آن ، همواره ارتقاء این سیستم ها با مشکل مواجه بوده است ؛

تیم R&D شرکت کیمیا مهارت صنعتی سیراف ، با توجه به بررسی مشکلات فوق ؛ موفق به ارائه راهکاری با هزینه ای بسیار پایین ، زمان بسیار کم و عدم نیاز به تغییر در زیرساخت ؛ با تحقیق بر روی این دوربین ها ، امکان ارتقاء دوربینهای(COEX )   FECH/3 PTZ را با استفاده از ماژول Sync385x38 که با سیستم تلمتری و راه انداز دوربین(COEX )   FECH/3 PTZ  سازگار است را ممکن ساخته است. با تعویض این ماژول پارمتر هایی که ارتقاء میابند عبارت است از :

  • بهره گیری از جدید ترین سنسورهای صنعتی سونی 1/2 Exmor اینچ :

4 برابر بزرگتر از  سنسور 1/4 که در شدت نور 0.001Lux قادر به تصویر برداری است.

 

 

  • رزولیشن تصویر 3Mpixels

Max.1080P(1920×1080), Double Code Streams: 1080P+D1/25fps

  • زوم اپتیکال38x :
  • Focal Length: f5.7~218mm

  • کدینگ 265 و H.264 که در بهبود پهنای باند و حجم ذخیره سازی اهمیت دارند.
  • توابع هوشمند (optional) :Digital Filtering, ROI Setting, Defog, Area Intrusion Detection Motion/Direction/Tripwire, Detection, Video Diagnose

ماژول ارتباط فیبر نوری سینگل مد (optional)

 

 

 

 

 

 

 

  • محدوده دمایی کار -20 ~ +60

 

 

 

 

 

 

  • زمان تقریبی برای ارتقاء هر دوربین کمتر از 1 ساعت

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”پنل هوشمند هاتلاین” tab_id=”1606491575124-8ba0574f-9a48″][vc_column_text]

پنل هات لاین

پالایشگاه ها ، پتروشیمی ها ، فرودگاه ها ، مراکز آتش نشانی و … به خطوط و تلفن های HOT LINE مجهز هستند . بیشترین بهره از این سیستم مربوط به شرکت های نفت ، گاز، پتروشیمی ، میباشد که در واحد هایی از قبیل آتش نسانی ، ارسال گاز، اتاق کنترل مرکزی ، آب و برق و بخار، میترینگ ،مانیتورینگ ، کلینیک ، مرکز پیام و … شبکه ای از خطوط و تلفن های HOT LINE دایر بوده که دارای اهمیت بسیار بالایی در شرایط بحرانی نیز هستند .پس از تحقیق، بررسی خرابی ها و مشکلات بیان شده توسط کاربران ، بر روی این شبکه مشخص گردید که این سرویس دارای معایبی به شرح ذیل  میباشد :

  • در صورت قطعی خط و خرابی تلفن ، کاربر متوجه آن نمی شود .
  • بدلیل تشابه تلفن ها ، مشخص نمی شود که کدام تلفن در حال زنگ خوردن است .
  • از تلفن های با شماره گیر و کیفیت نامرغوب استفاده شده در صورتی که این تلفن ها نیاز به شماره گیر ندارند و بایستی از تلفن های صنعتی و با کیفیت استفاده شود .
  • صدای زنگ این تلفنها ، مناسب این خطوط نمیباشند.
  • در صورتی که گوشی درست روی تلفن قرار نگیرد خط اشغال مانده و کاربر متوجه ان نمی شود .
  • عدم رعایت نظام آراستگی تلفن ها و نحوه چیدمان و مدل ان در محل های مورد استفاده .
  • نداشتن تلفن  جایگزین در مواقع خرابی تلفن ها .
مزایای استفاده از این سیستم بشرح زیر می باشد :
  • برد هوشمند الکترونیکی طراحی ، و تولید شد که قطعه خطوط را به صورت آلارم و فلاشر برای هر خط و تلفن مشخص میکند .
  • از تلفن هایی با کیفیت مرغوب ، بدون شماره گیر و دارای زنگ مناسب استفاده شد .
  • برای هر تلفن نمایشگر LED با نام مشخص شده که با تماس روشن و خاموش میشود و کاربر متوجه میشود که کدام واحد و تلفن در حال زنگ زدن است .
  • در صورتی که گوشی درست روی تلفن قرار نگیرد و خط اشغال بماند نمایشگر LED ان روشن مانده و کاربر متوجه آن می شود .
  • از یک پنل استفاده شد که تمامی تلفن ها روی آن نصب گردید .
  • بر روی هر پنل یک عدد تلفن ذخیره قرار گرفت که در صورت خرابی هر کدام از تلفن ها ان تلفن از سیستم خارج گردیده و از تلفن ذخیره استفاده میشود .

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”دستگاه کنترل تردد ” tab_id=”1606491575124-32c485a7-478a”][us_image image=”7933″][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”مقاله 5″ tab_id=”1606491630120-eb1733c7-5980″][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”مقاله 6″ tab_id=”1606491575125-5ca7a375-c2dc”][/vc_tta_section][/vc_tta_tabs][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_widget_sidebar][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator][/vc_column][/vc_row]